Partekatu edukia
Euskara
Gaia: Irunberriko Gizarte-zerbitzuen Mankomunitatearen erantzunik eza plantilla organikoan profil elebiduneko langileen faltari dagokionez edo euskararen ezagutza merezimendu gisa ez baloratzea.
Irunberriko Gizarte Zerbitzuen Mankomunitateko presidente
Presidente andrea:
1. 2023ko abuztuaren 28an, instituzio honek [...] jaunaren idazki bat jaso zuen, Administrazioan Euskaraz Taldearen izenean. Horren bidez, kexa bat aurkeztu zuen Irunberriko Gizarte Zerbitzuen Mankomunitateko plantilla organikoari buruz.
Interesdunak azaltzen zuen 2023ko maiatzaren 15ean eskaera egin ziotela Irunberriko Gizarte Zerbitzuetako Mankomunitateari, erakunde horren plantilla organikoa argitaratu ondoren. Eskaera horretan plantilla egokitzea eskatzen zen, eremu mistoko herritarrek Administraziora euskaraz jotzeko duten eskubideari erantzuteko. Hala ere, eskaera egin eta hiru hilabete igaro ondoren, ez zuten erantzunik jaso.
2. Ondoren, erakunde honek Irunberriko Gizarte Zerbitzuen Mankomunitatera jo zuen, gai horri buruzko informazio eske.
Honako hau jartzen du jaso genuen txostenean:
"Mankomunitate honetako plantilla organikoa egokitzeko egindako eskaerari dagokionez, eremu mistoko herritarrek mankomunitatera jotzerakoan euskara erabiltzeko duten eskubidea gauzatzeko, hau da, profil elebiduna duten langileak barne hartuta, eta euskararen ezagutza meritu gisa araututa, idazki honen bidez, eta horretarako emandako epearen barruan, honako hau jakinarazten dizut:
1.- San Isidro Gizarte Zerbitzuen Mankomunitatearen indarreko Estatutuen arabera mankomunitatea osatzen duten udalerriak Irunberri eta Nabaskoze dira. (NAO, 35. zk., 2023ko otsailaren 20koa).
2.- Euskarari buruzko 18/1986 Foru Legearen 5. artikuluaren arabera, Irunberriko eta Nabaskozeko udalerriak ez daude ez eremu euskaldunean, ez eremu mistoan.
Aurreko adierazpenak kontuan hartuta, mankomunitate honek uste du formulatutako kexa ez dela bidezkoa ".
3. Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21.1 artikuluak ezartzen du administrazio publikoen betebeharra dela honako hau: “ebazpen espresua eman eta jakinaraztea prozedura guztietan, edozein dela ere prozedura hasteko modua”.
Artikulu bereko 2. atalak honakoa ezartzen du: “Ebazpen espresua jakinarazteko gehieneko epea, dagokion prozedura arautzen duen arauan zehaztutakoa izango da.” Era berean, 3. atalak honako hau gaineratzen du: “Prozedurei dagozkien arauetan ezarrita ez badago, hiru hilabete izango da gehieneko epea”.
Ildo beretik, 6/1990 Foru Legeak, Nafarroako Administrazio Lokalari buruzkoak, bere 318. artikuluan honakoa ezartzen du: “Toki entitateak behartuak dira beren eskumeneko gaietan egiten zaizkien eskari guztiak ebatzi eta jakinaraztera”
Aztergai dugun kasu honetan, erakunde honek uste duenaren arabera, sustatutako gaiari dagokionez mankomunitateak duen iritzia gorabehera, berariaz ebatzi behar izan zen egindako eskaera. Horregatik uste da egokia dela ohartarazpena egitea
4. Sortutako sakoneko gaiari dagokionez, erakunde honek ez du egokitzat jotzen legezko betebeharren ohartarazpena edo gomendioa egitea.
5. Beraz, eta Nafarroako Foru Komunitateko Arartekoaren erakundea arautzen duen uztailaren 3ko 4/2000 Foru Legearen 34.1. artikuluak ematen dizkion eskumenen arabera, hau jo du beharrezkotzat:
Irunberriko Gizarte Zerbitzuen Mankomunitateari gogorarazi behar zaio berariaz ebazteko legezko betebeharra duela egiten dizkioten eskaerei dagokienez.
Aipatutako foru legearen 34.2 artikuluaren ondorioetarako, erakunde honek onartutzat jotzen duen erabaki horren bidez, amaiera ematen zaio gai horretan esku hartzeari, eta kexagileari ere jakinarazten zaio.
Hala ere, horri buruzko oharren bat egin nahi izanez gero edo ez dela onartzen adierazi nahi izanez gero, 34.2 artikuluan aipatzen den bi hilabeteko gehieneko epean egin beharra dago, betiere bertan adierazten diren ondorioak aintzat hartuz, 2023. urteko txostenean kasua sartzeari dagokionez.
Adeitasunez,
Partekatu edukia