Bilaketa aurreratua

Ebazpenak

Nafarroako Arartekoaren (Q23/618) Ebazpena. Horren bidez, Iturmendiko Udalari gogorarazi zaio herritarrek aurkeztutako eskaerak garaiz eta behar bezala ebatzi behar dituela. Era berean, eskatu zaio interesdunari 2023ko martxoaren 19ko eskaeran aipatutako informazio publikoa emateko.

2023 urria 10

Hirigintza eta Etxebizitza

Gaia: Hirigintza arloari buruz kexagileak aurkeztutako hainbat idazkiri Iturmendiko Udalak erantzun ez izana.

Iturmendiko alkate


Alkate jauna:

1. 2023ko ekainaren 15ean, instituzio honek  […] jaunaren idazki bat jaso zuen. Horren bidez, kexa bat aurkeztu zuen Iturmendiko Udalak ez diolako erantzun Txorralde kalearen urbanizazioari buruz aurkeztutako zenbait idatziri.

Idazki hartan, hauxe zioen:

a) Txorralde kaleko urbanizazioari buruzko 6 idazki bidali zizkion Udalari (2022ko abuztuaren 22an, 2023ko otsailaren 3an, 2023ko martxoaren 19an eta 26an, 2023ko apirilaren 30ean eta 2023ko ekainaren 14an).


b) Artean idazki horietako bati ere ez zitzaion erantzun.

2. Ondoren, erakunde honek Iturmendiko Udalera jo zuen, gai horri buruzko informazio eske.

Honako hau jartzen du 2023ko ekainaren 28an jaso genuen txostenean: 

"Q23/618 espedientearen jakinarazpena jaso dugu, (...) jarritako kexari lotuta dagoena; Udal honek Nafarroako Arartekoari honako honen berri ematen dio jakin dezan:
Kexa jarri duen pertsona alderdi interesduna da bere titulartasunekoak diren bi etxebizitza legeztatzeko eta Iturmendiko UE-40 unitate osoaren urbanizazioaren espedientean. Espediente hori udal honetan izapidetzen ari da, 2005. urtean eraikin horiek eraiki ondoren.

Espediente horren izapidetzaren ondorioz udal honek interesdunak aipatzen dituen idazkiekin zerikusia duten hainbat jakinarazpen egin ditu.

Adibidez, hori da 2022ko abuztuaren 22ko idazkiaren kasua. Horri dagokionez 1, 2, 3, 4, 5, 6 eta 7 eranskinak aurkezten dira.

Era berean, otsailean eta martxoan zehar, udal honek ahaleginak egin zituen interesdunari jakinarazpenak egiteko eta horren berri posta elektronikoz eman zitzaion.  Frogagiriak erantsi dira 8. eta 9. eranskinetan.

Ildo beretik, ekainaren 14an udal honetako erregistroan eskaera sartu zen, eta hilaren 21ean erantzun zitzaion. Interesdunak berak ekainaren 26an jaso zuen agiri hori, 10. eranskinean froga daitekeenez.

Komeni da adieraztea udal honek Administrazio Publikoko edozein erakunderen jarduketek jarraitu behar duten legezko prozedurari buruzko informazioa eman diola  interesdunari eta, hala ere, Iturmendiren kasuan bezala biztanle gutxi dituzten udalerrietan udala gure bizilagunekiko harremana une oro hurbilekoa izaten saiatzen dela; gogoratu behar da eskaera guztiak administrazio-prozedura erkidea arautzen duen indarreko legerian ezarritako baldintzen arabera aurkeztu behar direla".

3. Kexa-idazkian emandako informazioa eta, era berean,  Iturmendiko Udalak bidalitakoa kontuan hartuta, erakunde honek egokitzat jo zuen kexaren egileari honako idazki hauen kopia eskatzea:
a) 2023ko otsailaren 3koa;
b) 2023ko martxoaren 19koa;
c) 2023ko martxoaren 26koa; eta
d) 2023ko apirilaren 30ekoa.

Errekerimendu horri erantzunez, kexagileak adierazi zuen 2023ko otsailaren 3ko eta 2023ko martxoaren 26ko idazkiei dagokienez Udalaren erantzuna jaso zuela; baina ez 2023ko martxoaren 19ko eta 2023ko apirilaren 30eko eskaerei dagokienez, eta horien kopia aurkeztu zuen.

4. Horrela, bada, une honetan kexaren xedea Iturmendiko Udalak interesdunak 2023ko martxoaren 19an eta apirilaren 30ean Txorralde kalea urbanizatzeari buruz aurkeztutako bi idazkiri ez erantzutea da.

5. Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21.1 artikuluak ezartzen du administrazio publikoen betebeharra dela “ebazpen espresua eman eta jakinaraztera prozedura guztietan, edozein dela ere prozedura hasteko modua.”.

Ebazpen- eta jakinarazpen-ataza hori egin behar den denbora-koordenatuei dagokienez, artikulu bereko 2. atalak honakoa ezartzen du: “Ebazpen espresua jakinarazteko gehieneko epea, dagokion prozedura arautzen duen arauan zehaztutakoa izango da.”.

Ildo beretik doa Nafarroako Toki Administrazioari buruzko uztailaren 2ko 6/1990 Foru Legearen 318. artikulua.
Arau-oinarri horiek kontuan hartuta, bidezkoa da aztertzea ea, 39/2015 Legearen eta 6/1990 Foru Legearen arabera, aipatutako idazkiek toki-erakundeak garaiz eta behar bezala erantzuteko betebeharra sor dezaketen.

6. 2023ko apirilaren 30eko idazkia mezu elektroniko bat da. Idazki horren bidez  honakoa eskatzen zaio Iturmendiko alkateari: "atzera egin dezala udal arkitektoak 2023.01.23an Txorralde kaleko Sagasti izeneko  adarraren urbanizazioari buruz egindako txostenaren onarpenean".
Petitum hori eta stricto sensu ez litzatekeela instantzia administratibo bat kontuan hartuta, erakunde honen iritziz, ez lirateke beharrezko baldintzak beteko mezu elektroniko hori 39/2015 Legearen 21. artikuluan eta 6/1990 Foru Legearen 318. artikuluan ezarritako betebeharra sortzeko idazki egokitzat jotzeko.

7. Beste alde batetik, 2023ko martxoaren 19ko idazkia mezu elektroniko bat da. Mezu horren bidez Udalak 2022ko ekainaren 27an egindako bilera baten aktaren kopia eskatzen da.

Informazio publikoa eskuratzea xede duen heinean, erakunde honek uste du, Gardentasunari, Informazio Publikoa Eskuratzeko Bideari eta Gobernu Onari buruzko maiatzaren

17ko 5/2018 Foru Legea kontuan hartuta, idazki honek informazio publikoko eskaeratzat hartzeko baldintzak betetzen dituela, Foru Legearen 34.2 artikuluak formalismoaren aurkako irizpidea hartzen baitu, eta espresuki onartzen baitu baliozkoak direla bitarteko elektronikoen bidez egiten direnean.

Beraz, informazio publikoa eskuratzeko eskaera denez, toki-erakundeak erantzun egin behar zion 5/2018 Foru Legearen 41.1 artikuluan ezarritako gehieneko epeen barruan.
Kasu honetan, interesdunak 2023ko martxoaren 19an aurkeztu zuen eskaera, eta antza denez oraindik ez zaio eskatutako informazioa eman, nahiz eta horretarako ezarritako gehieneko epea hilabetekoa izan.

Hori horrela, informazio publikoa eskuratzeko eskaerari erantzuteko legez ezarritako epea urratzen ari denez, erakunde honek egokitzat jotzen du Udalari gogoraraztea herritarren informazio publikoaren eskaerak garaiz eta behar bezala ebazteko betebeharra duela; halaber interesdunari eskatutako informazio publikoa eskuratzeko aukera eman behar diola gomendatzen diogu.

8. Beraz, eta Nafarroako Foru Komunitateko Arartekoaren erakundea arautzen duen uztailaren 3ko 4/2000 Foru Legearen 34.1. artikuluak ematen dizkion eskumenen arabera, hau jo du beharrezkotzat: 
a) Iturmendiko Udalari herritarren jendaurreko informazio-eskaerak garaiz eta behar bezala ebazteko duen legezko betebeharra gogoraraztea.
b) Iturmendiko Udalari interesdunari 2023ko martxoaren 19an egin zuen eskaeran aipatutako informazio publikoa emateko gomendatzea.
Nafarroako Foru Komunitateko Arartekoaren erakundea arautzen duen uztailaren 3ko 4/2000 Foru Legearen 34.2. artikuluari jarraikiz, eta aginduzkoa betez, Iturmendiko Udalak bi hileko epean jakinarazi beharko du ebazpen hau onartzen duen eta, dagokionean, hura betetzeko zer neurri hartu dituen.
Lege-agindu horretan xedatzen denez, aipatutako administrazio publikoak arartekoaren erabakia onartzen ez badu, erakunde honek erabaki dezake gai hori 2023. urteari dagokion urteko txostenean sartzea eta Nafarroako Parlamentuan azaltzea, jarrera hori izan duen administrazio publikoa berariaz aipatuz, baldin eta arartekoaren iritziz erabakia onartzea posible bazen. 

Adeitasunez, zure erantzunaren zain,

El Defensor del Pueblo de Navarra

Nafarroako Arartekoa

 

Patxi Vera Donazar

 

Partekatu edukia