Partekatu edukia
Ogasuna
Gaia: El desacuerdo del autor de la queja con las tasas de abastecimiento de agua que les gira el Ayuntamiento de Lekunberri.
Ogasuna
Lekunberriko alkatea
Alkate jauna:
2019ko ekainaren 4an, instituzio honek idazki bat jaso zuen. […] jaunarena,bertan Lekunberriko aurka ur hornikuntza eta saneamenduaren tasa eta hiri kontribuzioaren tasa gehiegizkoak direla uste duelako..
Idazki hartan, hauxe zioen:
Bestalde, maiatzaren amaieran, lehenengo hiruhilekoko udal ekarpenaren ordainagiriaren zenbatekoa jakinarazi zitzaion. Zenbatekoa 280 eurokoa da, 89 metro karratu erabilgarri dituen eta Lekunberrin dagoen babes ofizialeko etxebizitza batengatik. Ordainagiri horretan agertzen da zerga-kuota 0,4230 dela. Uste dute kuota eta ondoriozko kantitate horiek gehiegizkoak direla. Izan ere, jakin du azalera handiagoko Sarrigurengo babes ofizialeko etxebizitza batzuk kuota askoz baxuagoa dutela, eta kontzeptu horrengatik gutxiago ordaintzen da. Ez du ulertzen zergatik dagoen horrenbesteko aldea babestutako etxebizitzen artean.
Horregatik guztiagatik, honako hau eskatu du: uraren irakurketak egiten diren uneak aldez aurretik jakinaraz daitezela (datak horiek ordainagirietan jasota geratzeko), ur-hornikuntza eta -saneamendu tasak alda daitezela (gehiegizkoak direla uste duelako) eta udal ekarpenagatik egindako kalkulua azal dadila.
Ondoren, erakunde honek Lekunberriko Udaletxera jo zuen, gai horri buruzko informazio eske.
Uztailaren 2an Udalaren txostena jaso zen, txostenaren kopia bat interesdunari helarazi zaio.
Islatuta geratu den moduan, kexa aurkezteko arrazoiak honako hauek dira: ur-hornikuntza eta -saneamendu tasak (gehiegizkoak interesdunaren ustez) eta Lekunberriko Udalaren Herri Ekarpenaren gaineko Zergaren gehiegizko zenbatekoa.
Lekunberriko Udalak jakinarazi du ur-hornikuntza eta saneamendu tasak 2019ko martxoaren 4ko Nafarroako Aldizkari Ofizialean (43 zk.) argitaratu zirela eta urteko egokitzapena dutela doitze-plan bat bete behar dutelako, 2013ko martxoaren 2an onetsi zena, Nafarroako Gobernuarekin. Plan horretan finkatu zen herri ekarpenaren eta ur- eta hornikuntza-tasen % 2ko igoera urtero, 2023ra arte, eta plan hori Udalean bete behar da. Horregatik, aldaketa ezinezkoa da
.
Aurrekoa ikusita, Lekunberriko Udaleko tasak (0,679 €/m³) altuenak dira, eta hiru aldiz handigoak dira, esaterako, Iruñerriko Mankomunitateko tasak baino (0,2965 €/m³).
Horregatik, alde hori ikusita, eta kontuan hartuta zergen ordenazioa horiek ordaindu behar dituzten pertsonen gaitasun ekonomikoan eta justizia, orokortasun, berdintasun, progresibitate, zerga-kargaren bidezko banaketa eta ez-konfiskatorietatearen printzipioetan oinarritu behar direla, erakunde honek beharrezkotzat jotzen du Lekunberriko Udalari eskatzea ur-hornikuntza zerbitzuaren tasak aztertzeko, eta, ahal den neurrian, tasa horiek murrizteko.
Beraz, eta Nafarroako Foru Komunitateko Arartekoaren erakundea arautzen duen uztailaren 3ko 4/2000 Foru Legearen 34.1. artikuluak ematen dizkion eskumenen arabera, hau jo du beharrezkotzat:
Lekunberriko Udalari iradokitzea ur-hornikuntza zerbitzuaren tasak aztertzeko, eta, ahal den neurrian, tasa horiek murrizteko.
Nafarroako Foru Komunitateko Arartekoaren erakundea arautzen duen uztailaren 3ko 4/2000 Foru Legearen 34.2. artikuluari jarraikiz, eta aginduzkoa betez, Antsoaingo Udalak bi hileko epean jakinarazi beharko du ebazpen hau onartzen duen eta, dagokionean, hura betetzeko zer neurri hartu dituen.
Lege-agindu horretan xedatzen denez, aipatutako administrazio publikoak arartekoaren erabakia onartzen ez badu, erakunde honek erabaki dezake gai hori 2017. urteari dagokion urteko txostenean sartzea eta Nafarroako Parlamentuan azaltzea, jarrera hori izan duen administrazio publikoa berariaz aipatuz, baldin eta arartekoaren iritziz erabakia onartzea posible bazen.
Adeitasunez, zure erantzunaren zain,
El Defensor del Pueblo de Navarra
Nafarroako Arartekoa
Francisco Javier Enériz Olaechea
Partekatu edukia