Partekatu edukia
Enplegu publikorako sarbidea
Gaia: Falta de notificación de finalización de contrato. Disconformidad con la gestión de las listas de contratación.
Funtzio publikoa
Hezkuntza sailburua
Sailburu jauna:
Jarraian, erakunde honek sortutako arazoen berri eman ziezaiola eskatu zion Hezkuntza Sailari.
Sail horrek honako txosten hauek igorri ditu:
Kontratazio jakin batzuk ez eskaintzeari dagokionez:
“[...] andereak bultzatutakoQ15-55espedienteari dagokion Nafarroako Arartekoaren 2015eko otsailaren 3ko idazkiari erantzunez -haren bidez ikastetxe bateko kontratuaren amaiera ez jakinarazteagatik eta Hezkuntza Sailak beste pertsona batzuei geroago eskainitako beste kontratu batzuen berri ez emateagatik kexatu zen-, eta dagokion zerbitzuak egindako txostena ikusita:
HONAKOA JAKINARAZTEN DUT:
[...] andereak, 2014ko irailaren 15ean, irakasle bat ordezteko administrazio-kontratu bat sinatu zuen, Lanerako Aldi baterako Ezintasunagatik (Gaixotasuna), maistra postuan, Lehen Hezkuntzako espezialitatean, destinoa Andosillako [...] ikastetxe publikoan izanik.
2015eko urtarrilaren 12an, ordezten zuen andereak, [...] andereak, Aldi baterako Ezintasuneko Senda-agiria aurkeztu zuen Hezkuntza Saileko erregistroan, 2015ko urtarrilaren 5eko ondorio datarekin.
2015eko urtarrilaren 8an, Hezkuntza Saileko Langileen Kontrataziorako Atalak senda-agiri horren berri izan zuen Andosillako [...] ikastetxe publikoaren bidez.
Egoera jakin orduko, 2015eko urtarrilaren 8an bertan, Langileen Kontrataziorako Atalak prestasun egoeran jarri zuen [...] anderea irakasleen kontratazio zerrendan, Lehen Hezkuntza-Gaztelania espezialitatean. Egun berean, ahoz jakinarazi zioten interesdunari Andosillako [...] IPn zeukan kontratua 2015eko urtarrilaren 5ean amaitu zela eta irakasleak ordezteko administrazio-kontratu bat eskaini zioten, Lanerako Aldi baterako Ezintasunagatik (Gaixotasuna), lanaldi osoan, destinoa Iruñeko espetxean izanik. Kexaren egileak kontratu eskaintza horri uko egin zion.
Ahozko komunikazioa egindakoan, Hezkuntza Saileko Giza Baliabideen Zerbitzuko zuzendariak idatziz jakinarazi zion [...] andereari, 2015eko urtarrilaren 9an, bere kontratua amaitu zela.
Azaldu denaren arabera honakoa adierazi behar da:
Hezkuntza Sailak, urtarrilaren 9an [...] andereari kontratua amaitu zitzaiola jakinarazteko izan zuen jokabidea zuzena dela, 2015eko urtarrilaren 8a arte ez zuelako izan [...] anderearen Aldi Baterako Ezintasunaren senda-agiriaren berri. Halaber, urtarrilaren 8an ahoz jakinarazi zitzaion interesdunari bere kontratua 2015eko urtarrilaren 5ean amaitu zela, eta kontratazio zerrendetan prestasun egoeran zegoela.
Hezkuntzaren jokabidea zuzena dela 2015eko urtarrilaren 8an egindako kontratazio eskaintzei dagokienez ere. Langileen Kontrataziorako Atalak prestasun egoeran jarri zuen kexaren egilea irakasleen kontratazio zerrendan, Lehen Hezkuntza-Gaztelania espezialitatean, hark ordezten zuen pertsonaren alta egoera ezagutu orduko.
Hala ere, [...] andereak jarritako kexaren aurrean 2015eko urtarrilaren 7az (egun horretan geratuko zen bera prestu) geroztik esleitutako kontratuak, 2015eko urtarrilaren 8a arte (egun horretan eskaini zitzaion ordezpen-kontratua). Esan behar da irakasleei, Lehen Hezkuntza-Gaztelania espezialitatean, dagokien plaza bakarra esleitu zela, 2015eko urtarrilaren 7an (ordezpen bat, Carcarreko HLHIPn 8 orduko lanaldiaren murrizketagatik, 2015eko urtarrilaren 8an hastekoa).
[...] andereak bere kexa idazkian erreklamatutako gainerako adjudikazioak, 2015eko urtarrilaren 8an hasteko data dutenak, 2015eko urtarrilaren 5ean egin ziren, eta egun horretan kexaren egileak kontratua amaitu gabe zeukan.
Arestiko idatz-zatian adierazitakoa frogatzeko eta Gardentasunari eta Gobernu Irekiari buruzko ekainaren 21eko 11/2002 Foru Legearen 13. artikuluan xedatutakoa betez, kontratuen adjudikazioak Hezkuntza Sailaren web orrian argitaratzen dira:
www.educación.navarra.es, behin-behineko kontratazioaren bidez Hezkuntza Sailaren zerbitzurako irakasle lanpostuak betetzeko hautagai diren guztientzako publizitate eta gardentasun berme gisa”.
Interesdunak destinoa espetxean zuen kontratu bati uko egitean hartutako erabakiari dagokionez, geroago eskaini da:
“[...] andereak bultzatutakoQ15-57 espedienteari dagokion Nafarroako Arartekoaren 2015eko otsailaren 3ko idazkiari erantzunez -haren bidez kexa bat jarri du irakasleen kontratazio zerrendan, Lehen Hezkuntza-Gaztelania espezialitatean-, azken tokian jarri izanagatik, destinoa Iruñeko espetxean zuen kontratazio-eskaintzari uko egitean, eta dagokion zerbitzuak egindako txostena ikusita:
HONAKOA JAKINARAZTEN DUT:
“[...] andereak, 2014ko irailaren 15ean, irakasle bat ordezteko administrazio-kontratu bat sinatu zuen, Lanerako Aldi baterako Ezintasunagatik (Gaixotasuna), maistra postuan, Lehen Hezkuntzako espezialitatean, destinoa Andosillako [...] ikastetxe publikoan izanik.
Kontratu hori 2015eko urtarrilaren 5ean amaitu zen egun horretan [...] andereak ordezten zuen pertsonal Aldi baterako Ezintasunaren senda-agiria jaso zuelako.
2015eko urtarrilaren 8an, Hezkuntza Saileko Langileen Kontrataziorako Atalak senda-agiri horren berri izan zuen Andosillako [...] ikastetxe publikoaren bidez. Berehala jarri zen [...] anderea prestasun egoeran irakasleen kontratazio zerrendan, Lehen Hezkuntza-Gaztelania espezialitatean eta egun horretan bertan irakasleak ordezteko administrazio-kontratu bat eskaini zitzaion, Lanerako Aldi baterako Ezintasunagatik (Gaixotasuna), lanaldi osoan, destinoa Iruñeko kartzelan izanik. Kexaren egileak kontratu eskaintza horri uko egin zion.
[...] andereak, bere kexa idazkian, bere ukoa justifikatu du argudiatuz Iruñeko kartzela derrigorrezko adjudikaziotik kanpoko plaza bat dela funtzionarioentzako lekualdaketen lehiaketa deialdietan. Haren iritziz, zentro horretako aldi baterako kontratazioek borondatezkoak izan behar lukete eta, uko eginez gero, uko egileak ez luke zerrendako azken tokian kokatua izateko zigorra jasan behar.
Azaldutako egitateetan oinarrituta eta [...] andereak jarritako kexari erantzunez, Hezkuntza Sailetik honakoa esan behar dugu:
[...] anderea ez dela Sail honetako langile funtzionarioa; aitzitik, Hezkuntza Sailaren zerbitzurako irakasle lanpostuak aldi baterako kontratazioa betetzeko hautagai zerrendetan dago.
Destinoen derrigorrezko adjudikazioa (eta, beraz, haietatik baztertzeko aukera), lekualdaketen lehiaketako funtzionarioei eskainitako plaza edo postu jakin batzuei dagokiela eta gainera behin betiko destinoa eskuratzea dakartela. Destinoa behin betikoa izateak ematen dio zentzua baztertzeari; izan ere, ezaugarri jakin batzuk dituzten plazak edo postuak dira, eta halakoa litzateke Iruñeko espetxeko behin betiko destinoa. Aztertzen ari garen kasuan, kontuan hartu behar dugu [...] andereak aldi baterako kontratu eskaintzari uko egin diola. Kontratazioa Sailaren aldi baterako premiak betetzeko egiten da eta, noski, ez da behin betikoa. Hortaz, ez dauka zentzurik derrigorrezko adjudikaziotik baztertutako plazez edo postuez mintzatzea aldi baterako kontratazioen eremuan.
Hezkuntza Sailak irakasleak aldi baterako kontratatzea Hezkuntza Sailaren zerbitzurako irakasle lanpostuak aldi baterako kontratazioa betetzeko hautagaien zerrendak kudeatzeko arauak onartzeko Hezkuntza sailburuaren maiatzaren 8ko 60/2009 Foru Aginduan dagoela araututa.
Lanpostuetarako ukoak maiatzaren 8ko 60/2009 Foru Aginduaren 13. artikuluan daudela araututa. Artikulu horretan ikusten denez, Iruñeko espetxeko destinoa duen lan kontratu bati uko egitea ez da uko egiteko kausa justifikatua, ez baitago, interesdunak nahi duen bezala, uko egiteko kausen eta lekualdaketen lehiaketa batean derrigorrez esleitzen ez diten postuen arteko loturarik.
Beraz, lanpostu horri uko egiteak, 13. artikuluan xedatutakoaren arabera, uko egin duen hautagaiari irakasle talde horren, espezialitate eta hizkuntza horretako zerrenda guztiak agortu arte berriz ez deitzea dakar.
Azkenik eta azaldu den guztiaren arabera, esan behar da Hezkuntza Sailak indarrean dagoen araudia aplikatuz eta betez jardun duela uneoro”.
Aurrekarietatik ondorioztatzen denez, aurkeztutako kexen kausa [...] andereak eta Hezkuntza Sailak interesdunak Andosillako [...] ikastetxe publikoan lehen hezkuntzako irakasle zerbitzuak emateko sinatuta zuten ordezte-kontratua azkentzeko egintza da.
Kontratuaren azkentzea Hezkuntza Sailak erabaki zuen, eta 2015eko urtarrilaren 5eko ondorioak eman zizkion, egun horretan itzuli baitzen ordeztutako langilea.
Esan bezala gertatu zen kontratua azkentzeko egintza horri abiapuntu hartuta, interesdunak zalantzan jarri ditu honakoak:
Azkentzeko dataren hurrengo egunetan kontratu jakin batzuk hari ez eskaintzea, espetxean eskaini zitzaionaren aurrekoak.
Lehenengo kontuari dagokionez, erakunde honen aburuz, Hezkuntza Sailak aurreko kontratuaren azkentzea 2015eko urtarrilaren 5eko ondorioekin ebatzita, interesdunak eskubidea zeukan egun horren ondoren eskainitako kontratuetarako deitua izateko.Hezkuntza Sailak emandako informazioan adierazi denez, 2015eko urtarrilaren 7an, irakasleen plaza bat esleitu zen, lehen hezkuntza-gaztelania espezialitatean, Cárcarreko HLHIPn, eta erakunde honen ustez, beraz, kexaren egilea plaza horretarako deitu behar zen.
Hezkuntza Sailaren txostenetan, interesdunak Andosillako [...] ikastetxe publikoan ordezten zuen langilearen altaren berri izan zuen uneari buruz azaldu diren inguruabarrak ez daude interesdunak azkentzeko dataren ondorengo kontratuetarako deitua izateko zuen eskubidearen aurka.
Eta hori, kontratuaren azkentzea 2015eko urtarrilaren 5eko ondorioekin ebatzita, bakarrik pentsa daitekeelako azkentzeko egintzaren efikazia horrek Hezkuntza Saila ere lotu behar duela (aurreko kontratuko alderdia eta eskuduna azkentzearen ondorengo deialdietarako).
Bestela, azkentzeko ondorioak dituen datak (2015eko urtarrilaren 5a) kaltegarria duenean (aurreko kontratua amaitzeko edo azkentzeko ondorioa) baino ez luke interesduna lotuko, eta ez kontratazio organoa hurrengo deialdiak izapidetzean.
Azken batean, kontratuaren azkentzea 2015eko urtarrilaren 5eko ondorioekin ebatzita alderdien (kontratazio organoa eta hautagaia) arteko ondorio guztietarako ulertu behar da, eta ez harentzat, interesdunarentzat, kaltegarriak diren ondorio jakin batzuetarako bakarrik, eta horixe gertatuko litzateke Hezkuntza Sailaren irizpidea onartuko balitz.
Hori dela-eta, gomendatu egin behar da interesdunari arestian aipatu kontraturako deitua izateko eskubidea onar dakiola eta, kasuan kasu, ez deitzeak sor litzakeen kalte-galerengatik dagokion kalte-ordaina eman dakiola.
Edonola ere, arestiko guztiaren abstrakzioa egin eta zegokiona kontratu eskaintza hori zela pentsatuta, gertatu diren inguruabarretan, interesduna zerrendan baztertu edo atzean uzteko erabakia kaltegarriegia eta neurriz kanpokoa litzateke.
Kontuan hartu behar da kontratu eskaintza hori interesdunak bere aurreko kontratuaren azkentzearen berri izatearekin ia batera, egun berean gertatu zela, ados ez zegoen inguruabarretan, eta horrek bere gogoan edo erabakian eragin zezakeen.
Bestalde, ondorioztatu egin behar da eskaini zitzaion plazak, Iruñeko espetxeko destinoagatik, ezaugarri bereziak dauzkala benetan. Kasua langile funtzionarioen lekualdaketa lehiaketetan jasotzen den salbuespena zuzenean aplikatzen ez bazaio ere (espetxeko plazen derrigorrezko adjudikazioaren salbuespena), ezaugarri bereziak dituzten lanpostu bereziak direla adierazten edo pentsarazten du horrek, irakaskuntza eremuko plaza orokorren aldean.
Inguruabar horietan, kontratu eskaintza bat-batean eta ezustean gertatu zen heinean, arestiko postuan jarraitzeko itxaropena hautsiz eta, batez ere, kontuan hartuz eskaintza hori ezaugarri bereziak -berezitasun horri dagokio kexan lekualdaketa lehiaketei buruz aipatu salbuespena- dituen plaza bati zegokiola, erakunde honen aburuz, aurreratu denez, kexaren egilearen merituei zerrendan dagokien posizioa galtzea, are arestiko idatz-zatietan adierazitakoa alde batera utzita, gehiegizko neurria da, eta oso kaltegarria.
Azkenik, esan behar da proportzionaltasun eta justizia printzipioek inspiratu dutela aplikatu beharreko erregelamenduzko araudian jaso diren uko justifikatuko kasu zehatzen erregulazioa.
Nagusiki, Hezkuntza Sailari gomendatzea interesdunak 2015eko urtarrilaren 7an eskaini zen kontraturako (Cárcarreko HLHIP) deitua izateko duen eskubidea onar dakiola, onarpen horrek eragindako ondorioekin (kalte-ordainak, halakorik balegokio, eta kontratazio zerrendan birkokatzea).
Nafarroako Foru Komunitateko Arartekoari buruzko uztailaren 3ko 4/2000 Foru Legearen 34.2 artikuluaren arabera, Hezkuntza Sailak, derrigorrezkoa denez, gehienez bi hileko epean jakinarazi beharko du gomendioak onartzen dituen eta, hala balitz, haiek betetzeko hartu dituen neurriak.
Legezko manu horretan xedatutakoaren arabera, gomendioak ez onartzeak kasua Nafarroako Parlamentuari 2015. urteari buruz azalduko zaion urteko txostenean sartzea ekar dezake, posible zela uste denean aldeko jarrera hartu ez duen administrazioa berariaz aipatuz.
Erantzunaren zain, adeitasunez agurtzen zaitut,
El Defensor del Pueblo de Navarra
Nafarroako Arartekoa
Francisco Javier Enériz Olaechea
Partekatu edukia