Partekatu edukia
Hirigintza eta Etxebizitza
Gaia: Baja valoración de almacén incluido en proceso de reparacelación urbanística
Exp: 10/282/U
Nº: 100
Hirigintza
2010eko martxoaren 26an, [?] jaunak sinatutako idazki bat sartu zen erakunde honetan. Haren bidez, kexa bat aurkeztu zuen, birzatiketa-proiektu baten esparruan bere jabetzako higiezin bati buruz egindako balorazio baxua dela-eta.
Azaltzen zuenez, Ziraukiko UE-4 unitatea birzatitzeko proiektuan, Udalak erabaki zuen 6.000 euroan baloratzea bere jabetzako biltegi bat, 4. poligonoko 43. lurzatian dagoena.
Orobat zioen arkitekto partikular batek 28.027,57 euroan tasatu zuela biltegia, eta egindako neurketan 166 metro koadro falta zirela.
Amaitzeko eskatzen zuen ezen, birzatiketaren ondorioetarako, kontabilizatu gabeko 166 metro koadroak sar zitezela birzatiketa-prozesuan, eta biltegiari emandako balioa balio errealari egokitu zekiola birzatiketan.
Kexa jasota, Ziraukiko Udalera jo zuen erakunde honek, planteaturiko gaiari buruzko txosten bat eskatzeko.
2010eko apirilaren 22an, Udalaren txostena sartu zen erakunde honetan, eta bertan honakoa azaltzen da:
[?] jaunak berraztertzeko errekurtsoa jarri du alkatearen 2010eko otsailaren 3ko ebazpenaren aurka, zeinaren bidez biltegia hustu eta giltzak emateko eskatzen baita, biltegia eraiste aldera, eta birzatiketa proiektuan jasotzen den kalte-ordaina berehala ematea eskaini zaio.
Errekurtso horretan biltegiaren gaineko balorazioa jartzen da auzitan batik bat, baina errekurtsoa 2010eko martxoaren 17ko ebazpen bidez ezetsi zen.
2010eko apirilaren 29an, kexa-egileak lurzati-zelula bat aurkeztu zuen erakunde honetan, zeinaren arabera 15.223,33 euroko balioa esleitzen baitzaie zerrendatutako higiezin-unitateei (4. poligonoko 43. lurzatiko 1. hiri-unitatea).
Gero, erakunde honek eskatuta, alkateak idazki bat igorri zuen, zeinaren bidez azaldu baitzuen lurzati-zelulako 15.223,33 euroko katastro-balioan lurzatiaren hiri-lurzoruaren balioa (628 m2) eta eraikuntzaren balioa sartzen zirela, eta katastro-aberastasuneko “DIGIT” programa informatikoak, zeinak lurraren, eraikuntzaren eta abarren balioak banakatzen baititu, 1.842,63 euroko balioa esleitzen diola eraikuntzari (esandakoa frogatzeko dokumentazioa aurkeztu zuen).
Kexaren arrazoia da 4. poligonoko 43. lurzatian zegoen eraikuntzaren gaineko balorazioa hura osatzen duten osagaien kostu erreala baino askoz ere txikiagoa zela. Lurzatia nahitaez eraitsi beharra zegoen, lurzatia ukitzen zuen birzatiketa proiektuaren eraginez.
Hasteko eta behin, erakunde honek aztertu beharreko gai horri buruz adierazi behar da ezen eraikuntza hori (biltegi bat) ez dela jadanik existitzen, eraitsi egin baitzen birzatiketa eta urbanizazio prozesuan; hortaz, une honetan ezin da egin eraikuntzaren egoerari buruzko aditu-frogarik, haren balorazio ekonomikoa egite aldera.
Zantzu guztien arabera, birzatiketa proiektua taxutu zutenek ez zuten erabili biltegiaren balorazioa egitean neurketa egiteko edo moneta-balioa kalkulatzeko inolako tresna teknikorik. Horri dagokionez adierazi beharra dago kexa-egilearen arabera udal arkitektoak adierazi ziola, harekin harremanetan jarri zenean, inolako euskarririk gabe egin zuela balorazioa. Nolanahi ere, balorazioa 6.000 eurokoa izan zen.
Arkitekto batek egindako biltegiaren tasazioa aurkeztu zuen kexa-egileak, Ondasun higiezinen balorazioa egiteko arauei buruzko martxoaren 27ko ECO/805/2003 Aginduan ezarritako jarraibideen arabera egina (2003ko apirilaren 9ko Estatuko Aldizkari Ofiziala). Balorazioa 28.027,57 eurokoa izan zen.
Lurzoruari buruzko Legearen Testu Bategina onesten duen ekainaren 20ko 2/2008 Legegintzako Errege Dekretuko 23.1.b) artikuluak ezartzen duenez, “eraikin, eraikuntza eta instalazioak, lurzorutik aparte balioetsi behar direnean, berrezartze-kostuaren metodoaren bidez tasatuko dira, balioespen hori egiten den unean duten egoera eta antzinatasunaren arabera”. Berrezartze-metodoa martxoaren 27ko ECO/805/2003 Aginduan zehazten da, eta hori erabili zuen tasazioa egin zuen arkitektoak kexa-egilearen jarraibideekin bat. Legegintzako Errege Dekretuko hirugarren xedapen gehigarriak ezartzen duenarekin bat, agindu hori da erabili behar dena, harik eta beste batek agindu hori ordeztu arte.
Horretatik guztiagatik ondorioztatzen denez, udal teknikariek, antza denez, ez zuten metodo teknikorik erabili biltegiaren balorazioa egiteko, eta biltegiaren jabeak, aldiz, agindu horretan ezartzen den metodo teknikoari jarraikiz egindako balorazio bat aurkeztu zuen, eta ekainaren 20ko 2/2008 Legegintzako Errege Dekretuak agindu horri lotzen zaio hain justu.
Horrenbestez, erakundea arautzen duen foru legeko 34.1 artikuluarekin bat,
Ziraukiko Udalari gomendatzea berriro kalkula dezan biltegiaren balio erreala, martxoaren 27ko ECO/805/2003 Aginduan ezarritako arauen araberako berrezartze-metodoari hertsiki jarraikiz hain zuzen ere, eta 6.000 eurotik goitiko balorazioa ateratzen baldin bada, aldea konpentsa diezaion kexa-egileari.
Bi hilabeteko epea ematea Ziraukiko Udalari gomendio hau onartu duela jakinaraz dezan eta horren ondorioz hartuko dituen neurriei buruz informa dezan, edo, bestela, ebazpena ez onartzeko arrazoiei buruz informa dezan. Orobat ohartarazten diot hala egiten ez badu Nafarroako Parlamentuari igorriko diodan urteko txostenean sartuko dudala kasua, uztailaren 3ko 4/2000 Foru Legeko 34. artikuluko bigarren atalean jasotzen den moduan.
Nafarroako Arartekoa
Francisco Javier Enériz Olaechea
Partekatu edukia