Partekatu edukia
Hezkuntza eta Irakaskuntza
Gaia: Proponiendo modificación del art. 18 del Decreto Foral que regula la Educación en las Escuelas Infantiles 0 a 3 años,de la Comunidad Foral
Exp: 09/752/E
Nº: 267
Hezkuntza eta irakaskuntza
2009ko azaroaren 2an, Barañaingo Udalaren “[?]” haur eskolako gurasoen elkarteko lehendakari [?] andreak aurkeztutako idazki bat sartu zen gure erakundean. Haren bidez, kexa bat agertzen zuen Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuaren aurka, eta proposatzen zuen Nafarroako Foru Komunitateko Haur Hezkuntzako lehen zikloa arautzen duen martxoaren 26ko 28/2007 Foru Dekretuko 18. artikulua aldatzea.
Azaltzen du Barañaingo haur eskoletan ez dela betetzen foru dekretuaren xedea, alegia, “haurren garapen fisiko, afektibo, sozial eta intelektuala lortzen laguntzea”. Ez-betetze hori heldu da unitate bakoitzeko haurren kopurua/profesionalen kopurua ratioa (foru dekretuko 18. artikulua) zorrotz aplikatzearen ondorioz.
Kexa-egileak kexa-idazkiari 2009ko urriaren 1ean departamentuan aurkeztutako eskabidea gehitzen dio. Eskabide horretan, atzemandako gabeziak aipatzen ditu, bai eta foru dekretuaren aplikazio zorrotzak edozein eskola-egunetan eragiten dituen edo eragin ditzakeen kasu desegokiak eta ustekabekoak ere. Eduki hori emantzat jotzen dut; beraz, ez dut errepikatuko hemen.
Kexa horri buruz ebazpen egokia emateko eta Nafarroako Arartekoari buruzko uztailaren 3ko 4/2000 Foru Legean erakunde honi emaniko ahalmenez baliatuz jarduteko zein aukera dauzkagun zehazteko, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuari idazki bat igorri genion, kexan planteaturiko gaiari buruz informazioa eman zezan.
Erakunde honek ongi daki Nafarroako Foru Komunitatean Haur Hezkuntzako lehen zikloa arautzen duen eta hori ematen duten ikastetxeek bete beharreko baldintzak eta ziklo horren hezkuntza edukiak ezartzen dituen martxoaren 26ko 28/2007 Foru Dekretuaren aldarrikapena aurrerapen handi bat izan zela barreiu zeuden gisa askotako ordenantzak batu eta arrazionalizatzeko, hezkuntzan kalitate hobea lortze aldera; hain zuzen ere, desberdintasun pertsonal, kultural eta sozialak konpentsatuko zituen hezkuntza.
Halaber, gizatiarra, arrazoizkoa eta legitimoa da kexa-egileak, haurren gurasoen izenean, prestazio hobeak eskatzea, bai instalazioei, bai langileei dagokienez.
Alabaina, kexan azaldutako arazoaren azterketa erakundearen eskumenen ikuspuntutik egin behar da. Hau da, gure eginkizun nagusia ez da gastu publikoari buruzko politiketan lehentasunak ezartzea, ez eta erakundeak premiatzea arauak alda ditzaten, zaharkiturik ez badaude, kontraesanean ez badaude, beren xedeetarako kaltegarriak ez badira edo herritarren eskubideak urratzen ez badituzte. Baina, gure eginkizuna bada herritarrak babestea Administrazioaren balizko gehiegikerietatik eta utzikerietatik.
Aztertzen ari garen kasuan, eta soilik eskuartean daukagun dokumentazioa kontuan izanda –dokumentazio hori, neurri handi batean, aurreko atalean azaldu dugu–, Hezkuntza Departamentuaren Ikasketak Antolatzeko Zerbitzuak, erakunde honen iritziz, arrazoizko jarraibideen arabera jokatu du, haur eskola baten jaiotza edo sorrera gidatuz eta ikuskatuz eta hartarako aholkua emanez.
Hori dela eta, ez dugu atzeman herritarren eskubideak urratzen dituen jokabide administratiborik egon denik, hain zuzen ere gomendiorik edo legezko betebeharren gogorarazpenik bidali behar izateko.
Egia bada ere ez dela atzeman aplikatzekoa den arauaren xedapenen atalaren edo artikuluen urraketarik (martxoaren 26ko 28/2007 Foru Dekretua), bai egiaztatzen da haur eskolaren hezkuntza ereduaz baliatzen diren ikasleen gurasoen inplikazioa ez datorrela bat foru dekretuaren filosofiarekin edo azalpen-atalarekin, zeinak ezartzen baititu haurraren nortasuna eta gaitasunak garatzeko jarraibideak, ongizatearen eta segurtasunaren esparruan, eta familiekiko lankidetzaren bitartez.
Hezkuntza baliabideak ongi administratzeak eskatzen du, erakunde honen irizpidearen arabera, ideien, proposamenen eta akordioen trukea ekarriko dituen elkarrizketa bat, Hezkuntza Departamentuaren, Barañaingo Udalaren eta ikasleen gurasoen artekoa.
Hori dela eta, egokitzat jotzen dugu Hezkuntza Departamentuari iradokitzea, bera baita giza baliabide eta baliabide pertsonal gehien dituena, ezen egoerari aurrea har diezaion, administrazioen eta familien arteko lankidetza ahalbidetuko dituzten oinarriak finkatzeko.
Aurreko guztia dela eta, erakunde hau arautzen duen foru legeko 34.1 artikuluan ezarritakoari jarraituz
Hezkuntza Departamentuari iradokitzea behar diren ekimenak bultza ditzan departamentuaren, Barañaingo Udalaren eta Barañaingo Udalaren [?] Haur Eskolako Gurasoen Elkartearen artean lankidetza eraginkorra lor dadin.
Bi hilabeteko epea ematea Hezkuntza Departamentuari iradokizun honen onarpenari eta hura dela-eta hartu beharreko neurriei buruz informatzeko, edo, bestela, hura ez onartzeko arrazoiak azal ditzan. Halaber, ohartarazten diot hala egiten ez badu Nafarroako Parlamentuari igorriko diodan urteko txostenean sartuko dudala kasua, aipatu legeko 34. artikuluko 2. idatz-zatian ezarritako moduan.
Nafarroako Arartekoa
Francisco Javier Enériz Olaechea
Partekatu edukia